Címlap » Tudomány » A keresőoptimalizálás ezer arca

A keresőoptimalizálás ezer arca

A keresőoptimalizálással kapcsolatban sokat és sok mindent leírtak már szakértők vagy önmagukat szakértőnek eladó emberek. Egy dolgot azonban nem szívesen ír le senki sem, mégpedig azt, hogy a keresőoptimalizálás ezerarcú szakma, ami folyamatos változásban van.

Ha több látogatót szeretnél, akkor Kattints!

▲ Hirdetés

Mikor úgy gondoljuk végre megismertünk a Google algoritmusainak működéséből egy szeletet, bekövetkezik a változás, ami mindent borít. Addigi bevált módszereket, az addig működésnek tűnő stratégiát és koncepciót újra kell gondolni, és sok esetben a nulláról kell ismét elindulni, főképp, ha weboldalunk büntetést kapott, és a találati lista legvégére sodródott.

Az elmúl bő másfél év algoritmusbéli változásai, a Google Pingvin 1.0, a vele szinte párhuzamosan megjelenő Panda, majd idén a Pingvin 2.0, a weboldalak találati helyét alaposan megtépázta. Igazából azt kell mondanunk, hogy az alapkigondolása a kereső óriásnak teljesen elfogadható, miszerint a billió számra megjelenő weboldalakat muszáj megrostálni, ha továbbra is azt szeretné, hogy a felhasználóknak kereséskor magas minőségi élményben legyen részük. Ehhez pedig az szükséges, hogy csak a minőségi tartalommal „megáldott” weboldal kerüljön az organikus találati lista élére. Így késztetve a weboldal tulajdonosokat a folyamatos publikációra, a frissülő, minőségi tartalom beépítésére az oldalba.

Seo101: Keresőoptimalizálás és SEO

Mikor úgy gondoljuk végre megismertünk a Google algoritmusainak működéséből egy szeletet, bekövetkezik a változás, ami mindent borít

A frissülő, minőségi tartalom a jelenlegi keresőoptimalizálás, főképp a sikerdíjas keresőoptimalizálás egyik fontos alappillére. A sikerdíjas keresőoptimalizálás lényege, hogy a megrendelőnek csak a Google-ból érkező látogatók után kell fizetnie. Ennek pedig, ahogy említettük szerves része, hogy a látogatók olyan tartalmat találjanak, ami arra készteti őket, hogy az oldalon maradjanak, vagy egyáltalán az oldalra kattintsanak. Nem utolsó sorban a frissülő, minőségi tartalomra mutató linkek igen értékesek a Google szemében.

Ehhez az szükséges, hogy a link hasonlóan bő (Mi a linképítő feladata?), releváns szövegben legyen elhelyezve, úgy, hogy a szövegnek hír értéke is legyen, hogy a látogató valóban egy klasszikus PR (Public Relation) cikket olvasson. Természetesen a Google számára és a weboldal számára sem mindegy, hogy egy ilyen PR cikk milyen értékű oldalon jelenik meg. Az adott weboldal minden értéke számít (Page Rank, MozRank, DA, PA stb.). A jelenlegi tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy egy nagyobb szövegtömbben, magas PR értékű (PR6-5) blog oldalon elhelyezett link valóban csodákat tud művelni a weboldal keresőben elfoglalt helyével.

A cikk csupán egy arcát mutatta meg nagyvonalakban az ezerarcú keresőoptimalizálásnak, nyílván akadnak olyanok, akik másképp gondolják vagy csinálják, ami egyáltalán nem baj, hisz ők is a sokszínűséget erősítik.

Forrás: seo101.hu

Scroll To Top