Címlap » Tudomány » A Facebook és a Google is a minőségre szavaz

A Facebook és a Google is a minőségre szavaz

Az elmúlt években a marketing súlypontja egyre inkább áthelyeződött az internetes felületekre.

Ha több látogatót szeretnél, akkor Kattints!

▲ Hirdetés

A világháló, azon belül is a social média tökéletes terep a legkülönbözőbb korú és legváltozatosabb célcsoportok elérésére. Az internetezési szokásokkal és az online marketingkultúrával egyidőben pedig folyamatosan fejlődik például a Google és a Facebook is.

Értelemszerűen az online marketing elsődleges terepe a Google mint keresőóriás, ahol havi szinten több mint 100 milliárd keresést indítanak, valamint a Facebook, mely a legnagyobb világszerte elérhető közösségi portál, így ideális a legváltozatosabb célközönség eléréséhez.

A Google esetében kifejezetten elvárás a minőségi tartalom, minden téren, – nyilatkozta Sipos Zoltán, a Kreatív Kontroll Informatikai és Médiaszolgáltató Kft. vezetője. A keresőóriás minden újítása a megfelelő tartalomszűrést, a minőségi, egyedi tartalom felismerését szolgálja. A Google és a Facebook folyamatosan, a gyakorlatban tanul, a vállalkozókkal, hirdetőkkel együtt. Ennek köszönhetően nem csak a Google, de a Facebook is kifejlesztett egy olyan, meglehetősen bonyolult algoritmust, mely alapján eldönti, hogy kinek, mikor és milyen jellegű tartalom releváns, így az jelenhet meg a hírfolyamban.

Facebook vs. Google

Facebook vs. Google – Az internetezési szokásokkal és az online marketingkultúrával egyidőben folyamatosan fejlődik a Google és a Facebook is

Az, hogy mi minősül valóban minőségi tartalomnak, számos tényezőtől függ, amit a Facebook készítői maguk is elismertek, így egy külön hírben foglalkoznak a minőségi tartalom feltételeivel. Az algoritmus bevezetésének célja, hogy a megfelelő tartalom a megfelelő célcsoporthoz jusson el. Ennél azonban sokkal többről van szó. A minőségi tartalomnak olyan feltételeit vizsgálja a Facebook algoritmusa, mint az aktualizált téma, a megbízható forrás vagy, hogy az oldal látogatója fog-e panaszt tenni az adott poszt miatt.

A Facebook-hír tekintetében nem kell marketingjük jövője miatt aggódni mindazoknak, akik nem úgynevezett „lájkgyűjtőként” használják vállalkozásuk Facebook-oldalát. Az aranyos ám irreleváns képek, bejegyzések az újításnak köszönhetően elvesznek a süllyesztőben, azonban a valóban jól megfogalmazott szövegek önmagukban, minden különösebb erőlködés nélkül keresőoptimalizált, így tartalommarketinges céloknak megfelelő, minőségi tartalmat szolgáltató anyagoknak minősülnek a Facebook-algoritmus szerint is.

Scroll To Top