Ahhoz, hogy könnyen megtalálható legyen, és sokan látogassák weboldalát, rendszeresen frissülő, minőségi tartalomra van szükség. Lényeges, hogy az oldalra kerülő leírások, cikkek egyediek legyenek, ne összeollózott, másolt tartalom.
A duplikált tartalmat ugyanis bünteti a Google, az algoritmusai figyelik és szankcionálják a nem egyedi szöveggel ellátott weboldalakat. A teljesen másolt vagy különböző helyekről összeollózott cikkek miatt a Google Panda néven ismertté vált algoritmusa hátrább sorolja a weboldalt. Nem akar ugyanis két vagy több azonos tartalmú oldalt megjelentetni a találati lista elején egy adott kulcsszóra.
Azon túl, hogy rontja az oldal helyezését, a tartalom másolása jogi következményekkel is járhat. A szöveg szerzője vagy a „forrás” weboldal tulajdonosa jogi úton kérhet kártérítést a nem tisztességes úton szerzett tatalom miatt. Ez bizony sokkal többe fog kerülni, mint a szakemberekkel megíratott egyedi tartalom.
Az olyan weboldal, amelyen olyan leírások, cikkek olvashatóak, amelyekkel már más oldalakon találkoztak a látogatók, nem fog bizalmat ébreszteni a felhasználókban. Ahhoz pedig, hogy igényeljenek egy szolgáltatást, vagy termékeket rendeljenek egy adott weboldalról, meg kell bízzanak az oldalt működtető cégben.
Itt jön be a tartalommarketing: a kellően figyelemfelkeltő, érdekes, de nem erőszakos, jól megfogalmazott tartalommal fel lehet pörgetni egy oldal látogatottságát és a vállalkozás eladási mutatóit. Az egyedi, információt közlő és hasznos tartalom vonzza és megtartja a látogatókat.
Megteremti a kapcsolatot a vállalkozás és a potenciális vásárló között. Elmagyarázza a látogatónak, hogy miért is jó, ha az adott cég termékeit választja vagy igényli szolgáltatásait.
Ha kialakul a bizalom a látogatóban, vásárlóvá válik, elégedett ügyféllé, aki tovább ajánlja majd ismerőseinek a cég termékeit, szolgáltatásait.
Ezzel szemben a másolt tartalom rossz fényt vet a vállalkozásra, amely a konkurens cégek által létrehozott tartalmat, szövegeket használja fel saját weboldala felfuttatására.
Matt Cutts, a Google webspam csapatának vezetője nemrég kifejtette, hogy akkor sem tanácsos szövegeket, szövegrészeket másolni, ha megjelöljük azok forrását. A Google Panda algoritmusa (A Google Pingvin mellett) az ilyen tartalommal ellátott oldalakat sem nézi jó szemmel.
Matt Cutts – Google Webspam és Panda
Szeretné tudni, hogy a weboldalán van-e másolt tartalom?
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek ismerik azokat az alkalmazásokat melyekkel a weboldalak tartalmait vizsgálni tudják az egész interneten. A legnépszerűbb ilyen alkalmazás a copyscape.com oldalon található. Ha esetleg talált másolt tartalmat a weboldalán akkor előnyös tapasztalt szövegírót megbízni a tartalmak újra írásával. A kulcsszo.hu SEO-val foglalkozó csapata minden igényt kielégítő szöveget képes elkészíteni, melyet nem csak a látogatók, de a keresők is szeretik.
Médiatámogató: kulcsszo.hu