Címlap » Tudomány » Miért ne másoljon tartalmat a weboldalára?

Miért ne másoljon tartalmat a weboldalára?

Ahhoz, hogy könnyen megtalálható legyen, és sokan látogassák weboldalát, rendszeresen frissülő, minőségi tartalomra van szükség. Lényeges, hogy az oldalra kerülő leírások, cikkek egyediek legyenek, ne összeollózott, másolt tartalom.

Ha több látogatót szeretnél, akkor Kattints!

▲ Hirdetés

A duplikált tartalmat ugyanis bünteti a Google, az algoritmusai figyelik és szankcionálják a nem egyedi szöveggel ellátott weboldalakat. A teljesen másolt vagy különböző helyekről összeollózott cikkek miatt a Google Panda néven ismertté vált algoritmusa hátrább sorolja a weboldalt. Nem akar ugyanis két vagy több azonos tartalmú oldalt megjelentetni a találati lista elején egy adott kulcsszóra.

Azon túl, hogy rontja az oldal helyezését, a tartalom másolása jogi következményekkel is járhat. A szöveg szerzője vagy a „forrás” weboldal tulajdonosa jogi úton kérhet kártérítést a nem tisztességes úton szerzett tatalom miatt. Ez bizony sokkal többe fog kerülni, mint a szakemberekkel megíratott egyedi tartalom.

Matt Cutts - Google

Matt Cutts, a Google webspam csapatának vezetője nemrég kifejtette, hogy akkor sem tanácsos szövegeket, szövegrészeket másolni, ha megjelöljük azok forrását. A Google Panda algoritmusa az ilyen tartalommal ellátott oldalakat sem nézi jó szemmel.

Az olyan weboldal, amelyen olyan leírások, cikkek olvashatóak, amelyekkel már más oldalakon találkoztak a látogatók, nem fog bizalmat ébreszteni a felhasználókban. Ahhoz pedig, hogy igényeljenek egy szolgáltatást, vagy termékeket rendeljenek egy adott weboldalról, meg kell bízzanak az oldalt működtető cégben.

Itt jön be a tartalommarketing: a kellően figyelemfelkeltő, érdekes, de nem erőszakos, jól megfogalmazott tartalommal fel lehet pörgetni egy oldal látogatottságát és a vállalkozás eladási mutatóit. Az egyedi, információt közlő és hasznos tartalom vonzza és megtartja a látogatókat.

Megteremti a kapcsolatot a vállalkozás és a potenciális vásárló között. Elmagyarázza a látogatónak, hogy miért is jó, ha az adott cég termékeit választja vagy igényli szolgáltatásait.

Ha kialakul a bizalom a látogatóban, vásárlóvá válik, elégedett ügyféllé, aki tovább ajánlja majd ismerőseinek a cég termékeit, szolgáltatásait.

Ezzel szemben a másolt tartalom rossz fényt vet a vállalkozásra, amely a konkurens cégek által létrehozott tartalmat, szövegeket használja fel saját weboldala felfuttatására.

Matt Cutts, a Google webspam csapatának vezetője nemrég kifejtette, hogy akkor sem tanácsos szövegeket, szövegrészeket másolni, ha megjelöljük azok forrását. A Google Panda algoritmusa (A Google Pingvin mellett) az ilyen tartalommal ellátott oldalakat sem nézi jó szemmel.

Matt Cutts – Google Webspam és Panda

Szeretné tudni, hogy a weboldalán van-e másolt tartalom?

A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek ismerik azokat az alkalmazásokat melyekkel a weboldalak tartalmait vizsgálni tudják az egész interneten. A legnépszerűbb ilyen alkalmazás a copyscape.com oldalon található. Ha esetleg talált másolt tartalmat a weboldalán akkor előnyös tapasztalt szövegírót megbízni a tartalmak újra írásával. A kulcsszo.hu SEO-val foglalkozó csapata minden igényt kielégítő szöveget képes elkészíteni, melyet nem csak a látogatók, de a keresők is szeretik.

Médiatámogató: kulcsszo.hu

Scroll To Top