Vasárnap este kihirdették a világ legjelentősebb filmes randevújának eredményeit, átadták az Aranypálmát.
Michael Hanake osztrák rendező Amour című 11. játékfilmje kapta a legjobb filmnek járó Aranypálmát. A film egy idős házaspár szomorú és keserves, de szeretetben és emberségben gazdag mindennapjainak hűvös történetét meséli el. Hanake már kapott Aranypálmát 2009-ben a Fehér szalagért. Ritka dolog Cannes-ban kétszer fődíjat kapni, de pl. a belga Dardenne-fivéreknek is sikerült már.
A legjobb forgatókönyvnek járó díjat a már szintén Aranypálma tulajdonos (2007-ben 4 hónap, 3 hét, 2 nap) román Cristian Mungiu A dombokon túl című filmje kapta. A történet egy szigorú szabályok közt működő zárda történetét meséli el, ahová egy nap betéved egy skizofrén lány, akit a zárdában lakók szerint megszállt az ördög, így hosszadalmas ördögűzési procedúrák után kihajtják belőle a gonoszt, ám a lány belehal az eljárásba. Ugyanez a film érdemelte ki a legjobb női főszereplőnek járó díjat is, melyet a két főszereplő kapott: Cosmina Stratan és Cristina Flutur.
A zsűri nagydíját az olasz Matteo Garrone Valóság című darabja kapta, ami arról szól, miként hatnak mindennapjainkra a valóságshow-k. Garrone egyszer már megkapta a második legjelentősebb díjat 2008-ban az olasz maffiáról szóló Gomorrát méltatták.
A legjobb férfi alakítás díját a dán Mads Mikklensen vehette át, amiben semmi meglepetés nem volt, hiszen a színész bármit csinál, zseniális. Thomas Vinterberg filmjében a Vadászatban Mikklensen egy óvodai felügyelőt alakít, akit pedofíliával vádolnak.
Vastapsot kapott Pálfi György – Final Cut című, versenyen kívül vetített darabja, amit remélhetőleg hamarosan a nagyközönség is láthat, hiszen azt rebesgetik a film forgalmazóra talált odakinn.